2016-2017 10. Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Cevapları Yıldırım Yayınları Sayfa 38

Sayfa 38:

Bir yazının ya da konuşmanın hazırlanmasında deneyimlerin yanı sıra usta-çırak ilişkisinin de önemli olduğu düşüncesine katılıyor musunuz? Tartışınız ve ulaştığınız sonuçları tahtaya yazınız.

Evet, deneyimin ynaında usta çırak ilişkisi de önemlidir. Kişi tecrübeli birinin gözlem ve denyimlerinde istifade etmiş olur.

Dedim selvi nedir dedi boyumdur
Dedim bu güzellik dedi soyumdur
Dedim bu cilveler dedi huyumdur
Dedim kavuşalım dedi ki yok yok

Âşık Hasan (18. yy.) Halk Şiirinden Seçmeler haz.: Bilge EKİNCİ

Dedim inci nedir dedi dişimdir
Dedim kalem nedir dedi kaşımdır
Dedim on beş nedir dedi yaşımdır
Dedim daha var mı söyledi yok yok
Erzurumlu Emrah (19. yy.) Halk Şiirinden Seçmeler haz.: Bilge EKİNCİ

•Erzurumlu Emrah’ın yukarıdaki şiirde, Âşık Hasan’dan esinlendiği anlaşılmaktadır. Bu tür bir etkileşimin bir metnin oluşturulmasında nasıl bir rol oynadığını açıklayınız.

bir başkasından etkilenme benzer ifadeler kullanmayı da beraberinde getirir. bu şiirde biçim ve tema olarak etkileşim olmuştur.

•Aşağıdaki metinlerden esinlenerek birer örnek de siz yazınız ve yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.

.................

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar